Односи са медијима
16 November 2022
Поделите овај чланак
Односи са медијима представљају највидљивији аспект целокупних односа са јавношћу. Односи с медијима обављају изузетно важан задатак који се тиче перцепције фирме или организације у медијима – они граде и његују свакодневне односе с новинарима који су, уз остале односе с осталим јавностима, темељ представљања у медијима. Веома је битно да организација/фирма буде приступачна и транспарентна те се комуникацији посвећује довољно времена како би пружиле све релевантне информације. На тај начин организација/фирма постаје поуздан извор информација којима ће се новинари редовно обраћати за сарадњу.
Масовни медији представљају неизоставни део савременог друштва, развијају се упоредо са друштвом, а самим тим се развија и начин сарадње. По свом облику, односи с медијима могу бити непосредни (директни), посредни, реактивни и односи с медијима у кризним ситуацијама, што је једна сасвим засебна област. Од директних, ту су звање и пријем новинара, брифинзи, конференције за новинаре, интервјуи, студијске посете. Они могу бити и реактивни, када дајете одговоре на питања, дајете изјаве поводом догађаја или теме за који сте упитани за коментар.
Колико сте спремни уложити у однос са медијима толико ћете из њих и добити.
Постоје нека златна правила којих се у сваком тренутку треба придржавати: говорите истину, немојте никада давати незваничне, тзв. “off record” информације, свака изјава која потиче из ваше фирме/организације мора бити службена, сваку информацију коју шаљете медијима проверите неколико пута.
Најважније ствари увек треба истакнути прве, тако ћете помоћи позитивној промоцији онога о чему говорите али и уреднику (новинару) да боље обликује вест.
Ако сведемо односе с медијима на неколико тачака, то би изгледало овако:
• Упознајте се са медијском сликом (медија мапом) земље
• Одредите главне циљне медије и прикупите њихове: контакт-податке, имена, рубрике…
• Упознајте новинаре и Изградите колегијалне, партнерске односе
• Водите рачуна о потреби медија (да имају квалитетни садржај актуелних информација)
• Припремите вашу организацију и њене представнике, или клијента, за наступ у медијима
• Припремите себе да увек имате адекватно знање, информисаност о теми и одговор.
Планирајте време и лансирајте вест, изјаву или саопштење само ако су заиста “јаки”.
Повезани чланци
30 May 2023
Милица Лукић је добитница награде „Доситеја“ Фонда за младе таленте Републике...
22 November 2024
„Током осам генерација, кроз „Светионик знања“ осмишљено је преко 100 пројека...